Korozja to problem, który po latach eksploatacji może dotknąć niemalże każdego pojazdu. Jeśli kupisz kilkuletnie auto, np. Forda Pumę, powinieneś wiedzieć, że tu i ówdzie mogą pojawić się ogniska korozji. Nie odkładaj na później rozwiązania tego problemu. Im dłużej zwlekasz, tym gorszy będzie stan blacharski Twojego auta. Zobacz, gdzie pojawia się rdza w Fordzie Puma, jak jej zapobiegać i zwalczać, aby nie powracała w przyszłości!
Gdzie najczęściej pojawiają się oznaki korozji? Na przykładzie Forda Pumy
Korozja w Fordzie Pumie może (ale nie musi) pojawiać się na progach, nadkolach oraz dolnych krawędziach drzwi. To miejsca narażone na wilgoć, sól drogową i uszkodzenia mechaniczne. Jeśli samochód był intensywnie użytkowany zimą i nie miał zabezpieczeń antykorozyjnych, problemy mogą zacząć się już po kilku latach od momentu zakupu.
Czy wiesz, że...? Model Puma okazuje się hitem sprzedaży Forda. Taka sytuacja ma miejsce w dużej mierze za sprawą elementów blacharskich, które są dość dobrze odporne na oddziaływanie korozji.
W poszukiwaniu ognisk korozji zacznij od zaglądnięcia pod uszczelki drzwi oraz na spód klapy bagażnika. W tych miejscach prawdopodobnie najszybciej uda Ci się dostrzec pierwsze oznako rozprzestrzeniającej korozji.
Jak skutecznie pozbyć się oznak korozji z karoserii Forda Pumy?
W praktyce to nie takie trudne, jak mogłoby Ci się wydawać. Oczywiście, gdy korozja powoduje znaczne ubytki w elementach blacharskich, wtedy lepiej oddać auto do zakładu blacharsko-lakierniczego na kompleksową naprawę.
Samodzielnie możesz oczyszczać skorodowane powierzchnie papierem ściernym i wykonywać zaprawki lakiernicze. Takie działania zazwyczaj nie przynoszą długotrwałych efektów, a korozja wraca ze zdwojoną mocą.
Pamiętaj, że odsłonięta blacha, np. po zarysowaniu drzwi w Fordzie Puma może przyspieszyć proces pojawiania się korozji.
Problem z korozją w Pumie od Forda? Lepiej zapobiegać niż z nią walczyć!
Jeśli czujesz, że to dopiero początek problemów z korozją w Fordzie Puma, staraj się działać natychmiastowo. Tylko w ten sposób unikniesz większych problemów w przyszłości.
Możesz skutecznie jej zapobiec. Wystarczy regularna konserwacja podwozia i elementów narażonych na oddziaływanie soli i wody, cykliczne czyszczenie auta – także od spodu, a także zaprawki lakiernicze w miejscach, gdzie doszło do uszkodzeń.