hondagrudzinski.pl
Części i serwis

Ogniska korozji w Fordzie Puma? Gdzie ich szukać? Zacznij skutecznie zwalczać rdzę w swoim Fordzie!

Tomasz Grudziński.

13 lipca 2025

Ogniska korozji w Fordzie Puma? Gdzie ich szukać? Zacznij skutecznie zwalczać rdzę w swoim Fordzie!

Korozja to problem, który po latach eksploatacji może dotknąć niemalże każdego pojazdu. Jeśli kupisz kilkuletnie auto, np. Forda Pumę, powinieneś wiedzieć, że tu i ówdzie mogą pojawić się ogniska korozji. Nie odkładaj na później rozwiązania tego problemu. Im dłużej zwlekasz, tym gorszy będzie stan blacharski Twojego auta. Zobacz, gdzie pojawia się rdza w Fordzie Puma, jak jej zapobiegać i zwalczać, aby nie powracała w przyszłości!

Gdzie najczęściej pojawiają się oznaki korozji? Na przykładzie Forda Pumy

Korozja w Fordzie Pumie może (ale nie musi) pojawiać się na progach, nadkolach oraz dolnych krawędziach drzwi. To miejsca narażone na wilgoć, sól drogową i uszkodzenia mechaniczne. Jeśli samochód był intensywnie użytkowany zimą i nie miał zabezpieczeń antykorozyjnych, problemy mogą zacząć się już po kilku latach od momentu zakupu.

Czy wiesz, że...? Model Puma okazuje się hitem sprzedaży Forda. Taka sytuacja ma miejsce w dużej mierze za sprawą elementów blacharskich, które są dość dobrze odporne na oddziaływanie korozji.

W poszukiwaniu ognisk korozji zacznij od zaglądnięcia pod uszczelki drzwi oraz na spód klapy bagażnika. W tych miejscach prawdopodobnie najszybciej uda Ci się dostrzec pierwsze oznako rozprzestrzeniającej korozji.

Jak skutecznie pozbyć się oznak korozji z karoserii Forda Pumy?

W praktyce to nie takie trudne, jak mogłoby Ci się wydawać. Oczywiście, gdy korozja powoduje znaczne ubytki w elementach blacharskich, wtedy lepiej oddać auto do zakładu blacharsko-lakierniczego na kompleksową naprawę.

Samodzielnie możesz oczyszczać skorodowane powierzchnie papierem ściernym i wykonywać zaprawki lakiernicze. Takie działania zazwyczaj nie przynoszą długotrwałych efektów, a korozja wraca ze zdwojoną mocą.

Pamiętaj, że odsłonięta blacha, np. po zarysowaniu drzwi w Fordzie Puma może przyspieszyć proces pojawiania się korozji.

Problem z korozją w Pumie od Forda? Lepiej zapobiegać niż z nią walczyć!

Jeśli czujesz, że to dopiero początek problemów z korozją w Fordzie Puma, staraj się działać natychmiastowo. Tylko w ten sposób unikniesz większych problemów w przyszłości.

Możesz skutecznie jej zapobiec. Wystarczy regularna konserwacja podwozia i elementów narażonych na oddziaływanie soli i wody, cykliczne czyszczenie auta – także od spodu, a także zaprawki lakiernicze w miejscach, gdzie doszło do uszkodzeń.

Oceń artykuł

Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Autor Tomasz Grudziński
Tomasz Grudziński

Zawodowo zajmuję się motoryzacją, a moją największą pasją są samochody marki Honda. Od lat testuję różne modele, rozmawiam z mechanikami i gromadzę informacje, by przekazywać je na tym portalu. Wierzę, że innowacje i dopracowana technologia sprawiają, że jazda może być czystą przyjemnością.

Napisz komentarz

Polecane artykuły